ВИКЛАДАЧ – ТКАЧУК А.І.


Виконані завдання для всіх груп надсилати на ел. адресу: atkachuk961@gmail.com
Конт.номер Viber- 098-070-48-68
05.05.2021
21 група.  Продовження вивчення розділу: “Прикладна фізична підготовка”. Тема: “Ознайомлення з елементами смуги перешкод “
NB. Визначити чому так важливе поєднання вивчення техніки бігу на короткі дистанції із вмінням подолання елементів єдиної смуги перешкод?
ВАЖЛИВО.
Звернути увагу на ОСНОВНІ  ПОМИЛКИ під час подолання смуги перешкод.
– недостатньо енергійний розбіг
– відштовхуванням обома ногами
– неправильне ставлення опорної ноги на перешкоду
– перенесення ніг через паркан раніше за тулуб
– неправильне приземлення
ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ до прелітання через паркан заввишки 2 метра.
Після інтенсивного розбігу треба відштовхнутися однією ногою за 1-1,5 м від перешкоди, другою ногою наскочити на паркан та обома руками вхопитися за верхній його край. Енергійно підтягнутися й за допомогою рук вийти в упор. Не зупиняючись, подати корпус уперед – унизу обпертися долонею правої руки об паркан із другого боку, лівою рукою триматися за верхній край, перекинути ноги й таз через паркан із правого боку, зіскочити на землю обличчям у бік руху.
Контрольні питання.
– З яких елементів складається Єдина смуга перешкод?
 – Назвіть висоту драбини в смузі перешкод.
 – Для чого призначена єдина смуга перешкод?
– Які способи подолання смуги перешкод ви знаєте?
ЗАВДАННЯ.
Розглянути та вивчити /Іл. 37.14/  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”2018. Параграф 37 стор. 174 ЕЛЕМЕНТИ смуги перешкод, які зображені на ній.
-І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”2018. Параграф 37 стор. 168-175
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.128-132.
САМОСТІЙНО  ПОДИВИТИСЯ.
 На базі Тренінгового центру Головного управління Національної поліції у Львівській області 16 листопада 2017 року відбувся чемпіонат ЛОО ФСТ «Динамо» України з подолання смуги перешкод. Спортивний захід було приурочено Дню Гідності та Свободи.
Посилання на відео. https://www.youtube.com/watch?v=R2qm4_iQux8
https://www.youtube.com/watch?v=RvWHwgQFOII – посилання на відео “Подолання смуги перешкод. в/ч НГУ”
Крім того, у зв’язку з тим, що не всі здобувачі засвоїли алгоритм ” НЕПОВНОГО  РОЗБИРАННЯ  ТА СКЛАДАННЯ АВТОМАТУ АКМ”, пропонується кожному здобувачу групи в сітці Internet знайти і покроково вивчити алгоритм виконання відповідних дій, або ознайомитись з запропонованим відео, де розбирання та збирання автомату здійснюють викладач та здобувачі освіти.
 УВАГА.
ДОДАТКОВО нагадую, що для оцінювання рівня знань та засвоєння здобувачем освіти навчального матеріалу в умовах дистанційного навчання, вкрай необхідний ЗВОРОТНИЙ ЗВ’ЯЗОК з ВИКЛАДАЧЕМ.
Тому закликаю АКТИВНІШЕ надсилати свої фото та відео ЗВІТИ про виконанні завдання.
22 група. Тема: “Наступальний бій відділення”.
Під час вивчення повторити поняття про бій і вміти дати характеристику загальновійськового бою.
Викарбувати у себе ГОЛОВНЕ правило проведення заняття з предмету “Захист України” – Будь які дії та виконання вправ і завдань здійснюються здобувачем освіти за КОМАНДОЮ та з ДОЗВОЛУ викладача.
Вивчення учбового матеріалу розпочати з питання, яке повинен поставити сам собі кожний здобувач освіти в групі.
– У чому конкретно полягає сутність ведення Наступального бою відділенням?
Завдання.
– Письмово на аркуші бумаги або в зошиті відповісти самостійно на питання:
1. Дайте визначення поняттю “бій” та наступальний бій.?
2. Що таке контр атакуючі дії під час боєзіткнення і який вид бою найбільш зручний для їх проведення?
3. Дайте характеристику “ЗУСТРІЧНОГО  БОЮ”.
NB. Особливу увагу приділити вивченню ілюстрацій, малюнків та фото в підручниках, а також відео з Інтернету, які стосуються ОСОБЛИВОСТЕЙ  ведення НАСТУПАЛЬНОГО бою.
Джерела. Підручник “Захист Вітчизни”. Автори І.М. Гарасимів, К.О. Пашко.
Рівень стандарт. Тернопіль. Астон. 2018. cтор.110-115.
Цей підручник можна скачати з сайту www.pidruchnyk.com.ua
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.100-103
https://www.youtube.com/watch?v=tdT7XI06-s8 відео за посиланням “Складання майбутніми інструкторами іспитів в ЗСУ з ведення наступального бою”.
УВАГА. Обов’язково повторити ВІЙСЬКОВІ  ЗВАННЯ і ЗНАКИ  РОЗРІЗНЕННЯ в Збройних силах України. Практично у кожного здобувача освіти групи є відповідні фотографії, які ви зробили на уроці.

30.04.2021
24 група. Закінчення вивчення розділу: “Домедична допомога”. Урок:”Надання допомоги на етапі під вогнем (СUF – Care Under Fire).”
 Повторити застосування техніки допомоги “Чую! Бачу! Відчуваю!”
Перед початком вивчення нового навчального матеріалу слід пригадати з  уроків “Основи здоров’я” та ” Біологія” про механізм дії та техніку використання й давлючої пов’язки. алгоритм дій з надання допомоги під час зупинки кровотечі та практикування у техніці винесенні умовних поранених з полю бою.
NB. Особливу увагу приділити тому факту, що військовослужбовець, який отримав поранення, перебуваючи в зоні ОБСТРІЛУ /Червона зона/. потребує евакуації НАСАМПЕРЕД за її межі. Масивна кровотеча, яка може виникнути через поранення . є ОСНОВНОЮ причиною СМЕРТІ на полі бою в перші хвилини.
ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ.
Ефективне надання допомоги пораненому в бою передбачає
-Відтягування поранених із ЗОНИ ОБСТРІЛУ
-Винесення/перенесення/ поранених на руках іза допомогою санітарної лямки в зону укриття ОДНИМ санітаром, ДВОМА санітарами, ЛАНКОЮ санітарів-носіїв на санітарних ношах.
Контрольні питання.
– Пригадайте для зупинки яких кровотеч накладається компресійна пов’язка та Турникет?
 – Які є способи винесення поранених не руках із зони обстрілу одним санітаром?
– Які небезпеки можуть виникнути під час час виносу пораненого із зони обстрілу двома санітарами?
– У якому положенні переносять поранених з травмами різної локації?
– За якими критеріями обирають спосіб витягування пораненого з полю бою?
– Що робить санітар зі зброєю пораненого?
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ.
1. Покажіть, як винести пораненого на руках із ЗОНИ ОБСТРІЛУ ОДНИМ санітаром.
2. Продемонструйте способи ВІДТЯГУВАННЯ поранених із ЗОНИ ОБСТРІЛУ.
ПРАКТИЧНА ПОРАДА.
У разі масивної кровотечі поранений гине
– до 2-х хвилин /рани шиї, стегна й пахвинної ділянки, плеча і пахвової ямки/
– до 1 години /рани обличчя й частини голови, передпліччя. гомілки й тулуба/
ОСНОВНЕ ЗАВДАННЯ під час переміщення поранених в безпечну зону – ЗАПОБІГАННЯ виникненню інших постраждалих.
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни” 2018. Параграф 57 cтор. 243-249.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.229-234.
 NB –    З тестових завдань “СПАС” знайти правильні відповіді на питання 5, 11, 13, 15, 16, 24, 30, 33.
Обов’язково подивитися відео-матеріал знятий у військовій частині НГУ, в якому на підставі набутого у бойових умовах досвіду військовий медик демонструє алгоритм надання постраждалому домедичної допомоги. (cайт ДНЗ “КЦ  ПТО”).
https://www.youtube.com/watch?v=1CkDvd0F5bw – посилання на відео “Знати, щоб вижити. Випуск 7. Рятування поранених з поля бою”
https://www.youtube.com/watch?v=-CYnWsynJs0 – посилання на відео “Основи першої медичної допомоги на полі бою”

29.04.2021
21 група. Продовження вивчення розділу “Прикладна фізична підготовка”. Урок: “Основи самозахисту”.
УВАГА. Виконання та повторення тих чи інших прийомів самозахисту ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ тим, хто не відноситься за медичними показниками до ОСНОВНОЇ ГРУПИ, у кого відсутній ДОСВІД в цьому питанні, з НЕРОЗКРИТИМИ М’ЯЗАМИ, або НЕ КОМФОРТНИМ /на момент виконання/ САМОПОЧУТТЯМ.
NB. Особливу увагу приділити розминочному фізичному комплексу, питанню тимчасової чи постійної обмеженості за станом здоров’я конкретного здобувача освіти.
Під час тренування та відпрацювання ударів рукою та ногою, захист від них завжди пом’ятати про ГОЛОВНИЙ ПРИНЦИП: “Найкращий виграний вами бій або бійка – це той (та), який (яка) так і НЕ РОЗПОЧАВСЯ (РОЗПОЧАЛАСЯ).
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ:
 -Які якості повинен виховувати здобувач освіти під час під час розучування і тренування прийомів самозахисту?
 – У чому важливість використання прийомів самострахування на заняттях самозахисту?
 -У чому полягають особливості ударів та захисту від них за допомогою особистої зброї (АКМ)?
– Назвіть ПРИНЦИПОВІ ВІДМІННОСТІ ТЕХНІКИ “БОЙОВОГО ГОПАКА”, “СПАСУ” та  “ХОРТИНГУ”.
– Які різновиди “Бойового Гопака” вам відомі?
– Що покладено в основу “Спаса” як мистецтва ведення битви?
– Чим Бойовий гопак відрізняється від Спаса?
ЗАВДАННЯ.
– Відпрацювати ПРИЙОМИ САМОСТРАХУВАННЯ.
1. Падіння на бік і перекати з одного боку на другий.
АЛГОРИТМ ДІЙ. Лягти на правий бік, праве коліно підтягти якнайближче до грудей, ліву ногу поставити на ступню так, щоб п’ята упиралася в підйом правої ноги. Витягнуту праву руку покласти на килим, долонею вниз ближче до коліна. Ліву руку підняти вгору або зігнути в лікті.Голову притиснути до лівого плеча. З цього положення перекотитися на лівий бік. легенько вдаривши лівою рукою по килиму. Повторити прекати з лівого на правий і з правого на лівий бік. Потім перейдіть до падінь на бік з положення сидячи на килимі, повного присіду.
Виконати 3 підходи з лівого і правого боку. Інтервал між блоками з 3 підходів  складатиме 3 хвилини. під час яких необхідно ПРОАНАЛІЗУВАТИ СВОЇ ПОМИЛКИ.
2. Записати в зошиті ВИДИ ГОЛОВНИХ СТІЙОК,
3. Вивчити основні захвати рукою та звільнення від них.
ПРАКТИЧНА ПОРАДА.
Засвоєння прийомів САМОСТРАХУВАННЯ дозволяє ЗАПОБІГАТИ ТРАВМ і ПОШКОДЖЕНЬ при падінні на землю після кидків, а також при падінях і зіткненнях в єдиноборствах х противником.
ЦІКАВА ІНФОРМАЦІЯ.
– З історії відомо, що серед вільних козаків Січі. які разом брали участь у походах, були представники близько 40 РІЗНИХ НАЦІОНАЛЬНОСТЕЙ. ЗАКОН діяв для всіх один – жити по честі, піклуватися про своє здоров’я та дотримувати військової традиції.
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни” 2018. Параграфи 38.  cтор.175-179.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.157-167.
Інтернет.
https://www.youtube.com/watch?v=4lE4fMeBZnw – посилання на відео “Уроки самозахисту. Урок 1.ЗВИТЯГА”
https://www.youtube.com/watch?v=TbVPN9QJ6-I – посилання на відео ‘Уроки самозахисту. Урок 2. ЗВИТЯГА”
https://protocol.ua/ru/zahishchaytes_bez_perevishchennya_meg_neobhidnoi_oboroni_1/ – посилання на статтю “Шо НЕ є перевищенням НЕОБХІДНОЇ СаМООБОРОНИ”/
24 група. Урок: “Техніка накладання давлючої /компресійної/ пов’язки. “, 
Перед початком вивчення нового навчального матеріалу пригадайте який фізичний процес є основою дії компресійної пов’язки під час зупинення кровотечі?.
NB. Особливу увагу приділити вивченню та практичному засвоєнню ПОСЛІДОВНІСТІ накладання компресійної пов’язки.
Розкрити значення слів “Компресія”,  “Стерильна пов’язка”,  “ІПП”,  “Ізраїльський бандаж”.
 Контрольні питання.
– Чи застосовують компресійну пов’язку для зупинки венозної кровотечі?.
– Яка послідовність накладання компресійної пов’язки?
– Яка послідовність накладання індивідуального перев’язувального пакета як компресійної пов’язки?
– Як накладається ізраїльський бандаж у разі поранень шиї?
-Назвіть випадки, коли використовується комбінація компресійна пов’язка-турнікет/джгут/?
– Чим закріплюються края еластичної стрічки пов’язки?
ПОРАДА.
Уважно вивчить ілюстрації 56.1 – 56.21. у підручнику І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”2018. Параграф 56 стор. 238-242.
 ПРАКТИЧНЕ  ЗАВДАННЯ.
1. Накласти на на умовну рану своєї правої ноги компресійну пов’язку. Теж саме зробити з правою ногою та рукою свого товариша.
Час накладання на ПЕРШОМУ тренуванні – необмежений, головне – ПРАВИЛЬНІСТЬ НАКЛАДАННЯ. .
2.Надати ПРАВИЛЬНУ допомогу та самодопомогу умовно постраждалому в разі НОСОВОЇ КРОВОТЕЧІ. Час надання допомоги не повинен перевищувати 1-3 хвилини.  .
Див. іл.34.3  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”2018. Параграф 55 стор. 237
ПРАКТИЧНА ПОРАДА.
 – Не затягуйте компресійну пов’язку настільки СИЛЬНО, щоб вона перешкоджала КРОВООБІГУ Якщо шкіра НИЖЧЕ компресійної пов’язки стає ХОЛОДНОЮ на дотик, СИНІЄ або НЕМІЄ. а пульс не відчувається ПІСЛЯ ПАЛЬПУВАННЯ, она затягнута ЗАНАДТО сильно..
– ТУРНІКЕТ /джгут/ накладається тільки тоді. коли ТАМПОНУВАННЯ та накладання КоМПРЕСІЙНОЇ ПОВ”ЯЗКИ виявилося НЕ ЕФЕКТИВНИМ..
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”. Параграфи 56 стор. 238-242.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.222-227.
Посилання на відео 1-5  – Практичне Накладання Турнікету та тампонування ран, накладання давлячих.пов’язок. Демонструє військовослужбовець в/ч 3066, який має 2 міжнародних Сертифікати та приймав участь в зоні АТО.
https://www.youtube.com/watch?v=Mk1YHy1CNiE – посилання на відео “Вчимось накладати пов’язку на передпліччя’

28.04.2021
24 група.  Продовження вивчення розділу: “Домедична допомога”.
Урок: ” Види кровотеч. Алгоритм дій при кровотечі. Техніка застосування прямого тиску на рану “,
NB. Пригадати з  уроку “Первинний огляд постраждалого” 5 важливих кроків /DR-C- АBC/ на етапі домедичної допомоги.
Відповісти на питання без чого взагалі НЕ МОЖНА  починати надання постраждалому домедичної допомоги особливо під час масивних кровотеч?
УВАГА. Перед початком вивчення нового навчального матеріалу Охарактеризуйте кровоносну систему людини, пригадавши курс біології.
 Контрольні питання.
– Скільки крови в дорослої людині?
– Чому внутрішня кровотеча ЗАВЖДИ небезпечніше ніж зовнішня?
 – Яка послідовність надання домедичної допомоги постраждалому у випадку, коли місце події безпечне?
 – Як діяти особі, яка планує надати домедичну допомогу постраждалому у випадку виявлення небезпеки для її життя?
– Що таке масивна кровотеча і який алгоритм надання домедичної допомоги з цією кровотечею?
– У чому полягають дії рятувальника за алгоритмом АВС?
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”. Параграфи 51-52 стор. 219-228.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.218-221.
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ.
Правильно накласти на постраждалого КОМПРЕСІЙНУ пов’язку. Див. іл.52.12  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”. Параграф
52 стор. 226
ПРАКТИЧНА  ПОРАДА. У зв’язку з тим, що ВНУТРІШНЮ кровотечу виявити значно важче. ніж зовнішню, слід запам’ятати що ОБОВ’ЯЗКОВОЮ умовою виникнення внутрішньої кровотечі є УДАР у ділянку ГРУДНОЇ КЛІТКИ і ЖИВОТА людини. На місці удару шкіра синіє, можуть виникати ушкодження внутрішніх органів з кровотечею в порожнини тіла. ЦЕ ВКРАЙ НЕБЕЗПЕЧНО. Слід НЕГАЙНО викликати ШВИДКУ ДОПОМОГУ.
NB – Виконати Тест СПАС з контрольними питаннями з предмету Захист Вітчизни для груп ІІ курсу. Рішення на питання виконуються письмово з визначенням вірного варіанту.
Питання 8, 12, 1 та 33.  Крім того, у зв’язку з тим, що не всі здобувачі засвоїли алгоритм ” НЕПОВНОГО  РОЗБИРАННЯ  ТА СКЛАДАННЯ АВТОМАТУ АКМ”, пропонується кожному здобувачу групи в сітці Internet знайти і покроково вивчити алгоритм виконання відповідних дій, або ознайомитись з запропонованим відео, де розбирання та збирання автомату здійснюють викладач та здобувачі освіти
-І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”. Параграфи 51-52 стор. 219-228.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.218-221.
25 група. Продовження вивчення розділу: “Домедична допомога”.
Урок: ” Види кровотеч. Алгоритм дій при кровотечі. Техніка застосування прямого тиску на рану “,
NB. Пригадати з  уроку “Первинний огляд постраждалого” 5 важливих кроків /DR-C- АBC/ на етапі домедичної допомоги.
Відповісти на питання без чого взагалі НЕ МОЖНА  починати надання постраждалому домедичної допомоги особливо під час масивних кровотеч?
УВАГА. Перед початком вивчення нового навчального матеріалу Охарактеризуйте кровоносну систему людини, пригадавши курс біології.
Контрольні питання.
– Скільки крови в дорослої людині?
– Чому внутрішня кровотеча ЗАВЖДИ небезпечніше ніж зовнішня?
 – Яка послідовність надання домедичної допомоги постраждалому у випадку, коли місце події безпечне?
 – Як діяти особі, яка планує надати домедичну допомогу постраждалому у випадку виявлення небезпеки для її життя?
– Що таке масивна кровотеча і який алгоритм надання домедичної допомоги з цією кровотечею?
– У чому полягають дії рятувальника за алгоритмом АВС?
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”. Параграфи 51-52 стор. 219-228.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.218-221.
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ.
Правильно накласти на постраждалого КОМПРЕСІЙНУ пов’язку. Див. іл.52.12  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”. Параграф 52 стор. 226
ПРАКТИЧНА  ПОРАДА. У зв’язку з тим, що ВНУТРІШНЮ кровотечу виявити значно важче. ніж зовнішню, слід запам’ятати що ОБОВ’ЯЗКОВОЮ умовою виникнення внутрішньої кровотечі є УДАР у ділянку ГРУДНОЇ КЛІТКИ і ЖИВОТА людини. На місці удару шкіра синіє, можуть виникати ушкодження внутрішніх органів з кровотечею в порожнини тіла. ЦЕ ВКРАЙ НЕБЕЗПЕЧНО. Слід НЕГАЙНО викликати ШВИДКУ ДОПОМОГУ.
NB – Виконати Тест СПАС з контрольними питаннями з предмету Захист Вітчизни для груп ІІ курсу. Рішення на питання виконуються письмово з визначенням вірного варіанту. Питання 8, 12, 1 та 33.
  Крім того, у зв’язку з тим, що не всі здобувачі засвоїли алгоритм ” НЕПОВНОГО  РОЗБИРАННЯ  ТА СКЛАДАННЯ АВТОМАТУ АКМ”, пропонується кожному здобувачу групи в сітці Internet знайти і покроково вивчити алгоритм виконання відповідних дій, або ознайомитись з запропонованим відео, де розбирання та збирання автомату здійснюють викладач та здобувачі освіти
-І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”. Параграфи 51-52 стор. 219-228.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.218-221.
https://naurok.com.ua/tehnika-zastosuvannya-pryamogo-tisku-na-ranu-tehnika-nakladannya-turniketa-na-verhni-ta-nizhni-kincivki-167605.html -посилання на статтю “Техніка прямого тиску на рану”.
https://www.youtube.com/watch?v=YkMmDlzCWQc – посилання на відео “Види кровотеч”

27.04.2021
24 група. Розділ “Прикладна фізична підготовка .” Урок: “Комплексно – силова вправа. /КСВ/.”
NB. Знати і розкрити поняття “КСВ “,  “Обтяження “,   ” Прокачування “,   “Скручування. “
УВАГА. Перед початком виконання завдання, прочитати два питання і самому собі відповісти.
1. Які вправи на розвиток сили ви виконуєте самостійно?
2. Пригадайте, що таке сила та силова витривалість?
ЗАВДАННЯ. Надати відповідь на-
Контрольні питання:
 – У які групи можна об’єднати силові вправи ?
 – Яке значення мають силові вправи для організму людини?
 – Назвіть основні вимоги для виконання силових вправ?
 –  Який час виконання КСВ за один підхід без перерви?
 –  З яких частин складається комплексно – силова вправа /КСВ/?
– Особливу увагу приділити вивченню ілюстрацій 51.4 в параграфі 51 підручника  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019 cтор. 142. та  ілюстрацій 35.1 – 35.6.4 в параграфі 35 підручника  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2018 cтор. 160 – 165.
-І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019  Параграф 51 cтор. 142-143.
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2018  Параграф 35 cтор. 160-165.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.147-150.
NB /ОСОБЛИВА УВАГА/. КСВ – Комплексно – силова вправа виконується тільки тими здобувачами, які за медичними показаннями відносяться до ОСНОВНОЇ групи та при умові відсутності фізичного, або психологічного дискомфорту. Дозволяється, що помічник фіксував стопи виконуючого першу частину КСВ.
ПРАКТИЧНА ПОРАДА.
Час виконання КСВ, в залежності від ступеню підготовки, становить 1 або 2 хвилини. Не бажано збільшувати чи зменшувати цей час. Тим більш це зручно для поділу ВП на Першу та Другу частини.
В першій частині ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ – робити зупинку в будь-якому положенні, закріплювати ноги. відривати п’ятки ніг від поверхні підлоги та долоні від вух, виконувати першу частину вправи більше 1 хвилини.
В другій частині ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ – згинати тіло та прогинатись, розводити та підтягувати ноги. Під час одночасного торкання підлоги грудьми. животом, ногами вправу припиняють.
Посилання на відео.
https://www.youtube.com/watch?v=ljIevAleAak -посилання на відео “Комплексно-силова вправа”
https://www.youtube.com/watch?v=EzV1_w9998I – посилання на відео “Виконання КСВ курсантами Харківського університету внутрішніх справ” – лайт версія.
УВАГА.ДОДАТКОВО нагадую, що для оцінювання рівня знань та засвоєння здобувачем освіти навчального матеріалу в умовах дистанційного навчання, вкрай необхідний ЗВОРОТНИЙ ЗВ’ЯЗОК з ВИКЛАДАЧЕМ.
Тому закликаю АКТИВНІШЕ надсилати свої фото та відео ЗВІТИ про виконанні завдання. Користуємося платформами https://classroom.google.com/h, Viber та e-mail викладача.
Конт.номер Viber- 098-070-48-68
Електронна скринька – tkachuk.anat@gmail.com

23.04.2021
21 група. Урок:  “Силова підготовка та подолання перешкод.”
Перед початком вивчення нового навчального матеріалу поміркуйте, які вправи на розвиток сили ви виконуєте на утрішній гімнастиці у себе дома, або на уроках фізичної культури?
ПОВТОРЕННЯ матеріалу.
– Згадайте, під час яких захворювань здобувач освіти повинен ОБМЕЖУВАТИ виконання вправ на СИЛОВУ ПІДГОТОВКУ, а в яких випадках він ЗВІЛЬНЯЄТЬСЯ ЗОВСІМ від виконання фізичних вправ на СИЛОВУ ПІДГОТОВКУ?
NB. Особливу увагу приділити вивченню та розумінню ВИМОГ до виконання силових вправ /особливо пов’язаних з АДАПТАЦІЄЮ організму/ та ТЕХНІЦІ ПОДОЛАННЯ прешкод /особливо “ЄДИНУ СМУГУ ПЕРЕШКОД”  .
Розкрити значення “Інтервал”, “Силова вправа”, ” Прокачування – відносно до вправ з тілом”, “В.П.”, “Опорний стрибок”.
Контрольні питання.
 –  Що приводить до асиметрії тіла і неправильної постави?.
–   У які групи можна об’єднати силові вправи?.
 –  Яке значення мають силові вправи для організму людини?
 – Назвіть основні вимоги до виконання силових вправ.
 – Які способи подолання вертикальних перешкод вам відомі?
 – Для чого призначена єдина смуга перешкод?
– У який спосіб долють горизонтальні перешкоди?
Виконати ЗАВДАННЯ для практичної роботи.
1. Надайте відповідь, де ОСОБИСТО вам зручніше займатися силовими тренуваннями – на ВІДКРИТОМУ ПОВІТРІ чи у ТРЕНАЖЕРНОМУ ЗАЛІ?
2. Згадати, за допомогою КОГО або ЧОГО здійнюється .подолання перешкод ЗАВВИШКИ 2,5 метри?
ПРАКТИЧНА ПОРАДА.
– Слід пам’ятати, що СИЛОВІ ВПРАВИ хоча й корисні для здоров’я, але за НЕПРАВИЛЬНОГО добору вправ, техніки виконання, занадто великих навантажень можуть призвести до ПЕРЕНАПРУЖЕННЯ і ТРАВМ.
– З метою БЕЗПЕКИ перед РЕГУЛЯРНИМИ СИЛОВИМИ заняттями слід ПРОКОНСУЛЬТУВАТИСЯ з ФАХІЦЕМ. Особливо це стосується тих, хто страждає на ОЖЕРІННЯ та СЕРЦЕВО-СУДИННІ ЗАХВОРЮВАННЯ.
– Під час викрнання “ЗАЧЕПОМ” необхідно пам’ятати, що в момент замаху правою ногою ЛІВА НОГА, зігнута в колінному і тазостегновому суглобах, не має опускатися ВНИЗ.
ЗНАТИ. На Єдиній смузі перешкод виконують загальну контрольну вправу на дистанції 200 м. БЕЗ ЗБРОЇ.
Джерела.
-І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019  Параграфи 35 cтор. 160-165, 37 стор. 168-175
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.-153-156
22 група. Урок: “Оборонний бій відділення”.
NB. Під час вивчення теми особливу увагу головному, а саме вивчити поняття про бій і вміти дати характеристику загальновійськового бою.
Викарбувати у себе ГОЛОВНЕ правило проведення заняття з предмету “Захист України” – Будь які дії та виконання вправ і завдань здійснюються здобувачем освіти за КОМАНДОЮ та з ДОЗВОЛУ
 викладача.
УВАГА . Вивчення учбового матеріалу розпочати з питання, яке повинен поставити сам собі кожний здобувач освіти в групі.
– Чи в змозі здобувач освіти назвати характерні риси сучасного загальновійськового бою?
Практичне Завдання.
– Письмово на аркуші бумаги або в зошиті відповісти самостійно на питання:
1. Дайте визначення поняттю “бій”. Які є основні види загальновійськового бою?
2. Назвіть складові елементи та характерні риси сучасного загальновійськового бою?Із застосуванням якої зброї можна вести загальновійськовий бій?
3. Дайте визначення поняттям “удар”, “вогонь”, “маневр”/.
Особливу увагу приділити вивченню ілюстрацій, малюнків та фото в підручниках, а також відео з Інтернету, які стосуються ОСОБЛИВОСТЕЙ  ведення ОБОРОННОГО бою.
ПРАКТИЧНА  ПОРАДА.
Слід запам’ятати, що ОБОРОННИЙ БІЙ відділення /танка/ – це вид бою, який ведуть з метою ВІДБИТТЯ НАСТУПУ супротивника, завдання йому МАКСИМАЛЬНИХ втрат, УТРИМАННЯ важливих убіжів /об’єктів/ місцевості і створення сприятливих умов для ПЕРЕХОДУ в наступ або ведення інших дій.
Джерела. Підручник “Захист Вітчизни”. Автори І.М. Гарасимів, К.О. Пашко.
Рівень стандарт. Тернопіль. Астон. 2018. cтор.110-112.
Цей підручник можна скачати з сайту www.pidruchnyk.com.ua
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.100-103.
– Internet за відповідним посиланням.
УВАГА. Обов’язково повторити ВІЙСЬКОВІ  ЗВАННЯ і ЗНАКИ  РОЗРІЗНЕННЯ в Збройних силах України. Практично у кожного здобувача освіти групи є відповідні фотографії, які ви зробили на уроці.
24 група. Продовження вивчення розділу: “Прикладна фізична підготовка”. Тема: “Ознайомлення з елементами смуги перешкод “.
NB. Визначити чому так важливе поєднання вивчення техніки бігу на короткі дистанції із вмінням подолання елементів єдиної смуги перешкод?
ВАЖЛИВО.
Звернути увагу на ОСНОВНІ  ПОМИЛКИ під час подолання смуги перешкод.
– недостатньо енергійний розбіг
– відштовхуванням обома ногами
– неправильне ставлення опорної ноги на перешкоду
– перенесення ніг через паркан раніше за тулуб
– неправильне приземлення
ПОРАДИ до прелітання через паркан заввишки 2 метра.
Після інтенсивного розбігу треба відштовхнутися однією ногою за 1-1,5 м від перешкоди, другою ногою наскочити на паркан та обома руками вхопитися за верхній його край. Енергійно підтягнутися й за допомогою рук вийти в упор. Не зупиняючись, подати корпус уперед – унизу обпертися долонею правої руки об паркан із другого боку, лівою рукою триматися за верхній край, перекинути ноги й таз через паркан із правого боку, зіскочити на землю обличчям у бік руху.
Контрольні питання.
– З яких елементів складається Єдина смуга перешкод?
 – Назвіть висоту драбини в смузі перешкод.
 – Для чого призначена єдина смуга перешкод?
– Які способи подолання смуги перешкод ви знаєте?
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”2018. Параграф 37 стор. 168-175
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.128-132.
ЗАВДАННЯ.
Розглянути та вивчити /Іл. 37.14/  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”2018. Параграф 37 стор. 174 ЕЛЕМЕНТИ смуги перешкод, які зображені на ній.
САМОСТІЙНО  ПОДИВИТИСЯ.
 На базі Тренінгового центру Головного управління Національної поліції у Львівській області 16 листопада 2017 року відбувся чемпіонат ЛОО ФСТ «Динамо» України з подолання смуги перешкод. Спортивний захід було приурочено Дню Гідності та Свободи.
Крім того, у зв’язку з тим, що не всі здобувачі засвоїли алгоритм ” НЕПОВНОГО  РОЗБИРАННЯ  ТА СКЛАДАННЯ АВТОМАТУ АКМ”, пропонується кожному здобувачу групи в сітці Internet знайти і покроково вивчити алгоритм виконання відповідних дій, або ознайомитись з запропонованим відео, де розбирання та збирання автомату здійснюють викладач та здобувачі освіти.
УВАГА. ДОДАТКОВО нагадую, що для оцінювання рівня знань та засвоєння здобувачем освіти навчального матеріалу в умовах дистанційного навчання, вкрай необхідний ЗВОРОТНИЙ ЗВ’ЯЗОК з ВИКЛАДАЧЕМ.
Тому закликаю АКТИВНІШЕ надсилати свої фото та відео ЗВІТИ про виконанні завдання. Користуємося платформами https://classroom.google.com/h, Viber та e-mail викладача.
Урок:”Ознайомлення з національними бойовими мистецтвами”. Урок: “
Запропоновані та описані у підручнику фізичні вправи силового спрямування можливо виконувати тільки при відношенні учня до ОСНОВНОЇ  ГРУПИ (наявний запис у довідці).\
NB. Особливу увагу приділити тому, що говорячи про УКРАЇНСЬКІ методики ведення бою, варто відзначити – практично всі  і БОЙОВИЙ ГОПАК і СПАС і ХОРТИНГ виховують воїнів на основі УКРАЇНСЬКИХ знань.
РОЗКРИТИ ПОНЯТТЯ – “ОДНОТАН”, “ГЕРЦЬ,” “ГОЙДОК СМЕРТІ” , “ХОРТ “
ПИСЬМОВИЙ САМОКОНТРОЛЬ.
Контрольні питання до завдань: –
 — Яке значення мають силові вправи для організму людини?
  – Чому Хортинг можна віднести до сучасного виду змішаних єдиноборств?
 – У чому полягає суть Бойового гопака як українського бойового мистецтва?
– Чим Бойовий гопак відрізняється від Хортингу?
– Як зветься українська повноконтактна версія змішаних бойових мистецтв?
ЦІКАВИЙ факт.
З історії відомо, що навіть сучасні БОЇ без ПРАВИЛ ніколи не зрівнялися б з тими двобоями, які проводили кошові отомани на СІЧІ.
Крім рукопашних сутичок, проводили постійні тренінги з ХОЛОДНОЮ зброєю, основні з яких були КОЗАЦЬКА ШАБЛЯ, НІЖ і ПАЛИЦЯ /до 150см/.
ПРАКТИЧНА ПОРАДА.
Бойовий гопак під час бою більше приділяє увагу УДАРАМ НОГОЮ, а Спас -РУКОЮ.
ХОРТИНГ – це не тільки спортивний напрям змішаних єдиноборств. ХОРТИНГ – це СПОСІБ ЖИТТЯ, особливий погляд на дійсність, завдання якого -виховання людини ДУХОВНОЇ.
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”. Параграф 38 cтор.16-165., стор.175-179.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.167-170
Обов’язково повторити та знати ЗАХОДИ БЕЗПЕКИ НА ЗАНЯТТІ  З  ФІЗИЧНОЇ  ПІДГОТОВКИ.
Інтернет.

 

22.04.2021
21 група. Урок: “Азимут магнітний та його визначення. Рух за азимутом. Складання опису місцевості”. Перед початком вивчення нового навчального матеріалу пригадати що таке азимут?
NB. Особливу увагу приділити ОБХОДУ ПЕРЕШКОД та знаходження ЗВОРОТНОГО ШЛЯХУ за азимутом.
Розкрити значення слів “Прямий магнітний азимут “,  “Географічний елемент”,  “Топографічний опис”,  “Координата”, “
Контрольні питання.
– Що таке магнітний азимут?
– Вписати необхідні цири в речення – Значення магнитного азимуту може становити від…. до … градусів?
– Під час руху за азимутом за допомогою якого предмету дотримуються напрямку руху?
– Для чого використовуються зворотні азимути?
– Що, як правило, додається до воєнно-топографічних описів?
-Як здійснюють рух у заданому напрямку за допомогою компаса?
ПРАКТИЧНЕ  ЗАВДАННЯ.
1. Нанесить на карту дані маршруту від вашої оселі до найближчого магазину для руху за азимутом.
2. Використовуючи топографічну карту, опішіть ділянку місцевості, визначену вашим товаришем.
Вивчити. іл.32.1- 32.4  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”2018. Параграф 32 стор. 146-148
ПРАКТИЧНА ПОРАДА.
– Відстань між орієнтирами під час пересування за маршрутом ВДЕНЬ пішим порядком не мають перевищувати 1-2 км.
– Для переміщення вночі орієнтири намічають ЧАСТІШЕ.
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”. Параграфи 32 стор. 146-149.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016.11 клас.стор.115-120.

21.04.2021
24 група.  Продовження вивчення розділу “Прикладна фізична підготовка”. Урок: “Основи самозахисту”.
УВАГА. Перед початком вивчення нового навчального матеріалу надайте відповідь чи відомі вам українські бойові мистецтва? Які саме?
NB. Особливу увагу приділити розминочному фізичному комплексу, питанню тимчасової чи постійної обмеженості за станом здоров’я конкретного здобувача освіти.
Під час тренування та відпрацювання ударів рукою та ногою, захист від них завжди пом’ятати про ГОЛОВНИЙ ПРИНЦИП: “Найкращий виграний вами бій або бійка – це той (та), який (яка) так і НЕ РОЗПОЧАВСЯ (РОЗПОЧАЛАСЯ).
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ:
 -Які якості повинен виховувати здобувач освіти під час під час розучування і тренування прийомів самозахисту?
 – У чому важливість використання прийомів самострахування на заняттях самозахисту?
 -У чому полягають особливості ударів та захисту від них за допомогою особистої зброї (АКМ)?
– Назвіть ПРИНЦИПОВІ ВІДМІННОСТІ ТЕХНІКИ “БОЙОВОГО ГОПАКА”, “СПАСУ” та  “ХОРТИНГУ”.
– Які різновиди “Бойового Гопака” вам відомі?
– Що покладено в основу “Спаса” як мистецтва ведення битви?
– Чим Бойовий гопак відрізняється від Спаса?
ЗАВДАННЯ.
– Відпрацювати ПРИЙОМИ САМОСТРАХУВАННЯ.
1. Падіння на бік і перекати з одного боку на другий.
АЛГОРИТМ ДІЙ. Лягти на правий бік, праве коліно підтягти якнайближче до грудей, ліву ногу поставити на ступню так, щоб п’ята упиралася в підйом правої ноги. Витягнуту праву руку покласти на килим, долонею вниз ближче до коліна. Ліву руку підняти вгору або зігнути в лікті.Голову притиснути до лівого плеча. З цього положення перекотитися на лівий бік. легенько вдаривши лівою рукою по килиму. Повторити прекати з лівого на правий і з правого на лівий бік. Потім перейдіть до падінь на бік з положення сидячи на килимі, повного присіду.
Виконати 3 підходи з лівого і правого боку. Інтервал між блоками з 3 підходів  складатиме 3 хвилини. під час яких необхідно ПРОАНАЛІЗУВАТИ СВОЇ ПОМИЛКИ.
2. Записати в зошиті ВИДИ ГОЛОВНИХ СТІЙОК,
3. Вивчити основні захвати рукою та звільнення від них.
ПРАКТИЧНА ПОРАДА.
Засвоєння прийомів САМОСТРАХУВАННЯ дозволяє ЗАПОБІГАТИ ТРАВМ і ПОШКОДЖЕНЬ при падінні на землю після кидків, а також при падінях і зіткненнях в єдиноборствах х противником.
ЦІКАВА ІНФОРМАЦІЯ.
– З історії відомо, що серед вільних козаків Січі. які разом брали участь у походах, були представники близько 40 РІЗНИХ НАЦІОНАЛЬНОСТЕЙ. ЗАКОН діяв для всіх один – жити по честі, піклуватися про своє здоров’я та дотримувати військової традиції.
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни” 2018. Параграфи 38.  cтор.175-179.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.157-167.
Інтернет. 
25 група. 
Закінчення вивчення розділу: “Домедична допомога”. Урок:”Надання допомоги на етапі під вогнем (СUF – Care Under Fire).”
 Повторити застосування техніки допомоги “Чую! Бачу! Відчуваю!”
Перед початком вивчення нового навчального матеріалу слід пригадати з  уроків “Основи здоров’я” та ” Біологія” про механізм дії та техніку використання й давлючої пов’язки. алгоритм дій з надання допомоги під час зупинки кровотечі та практикування у техніці винесенні умовних поранених з полю бою.
NB. Особливу увагу приділити тому факту, що військовослужбовець, який отримав поранення, перебуваючи в зоні ОБСТРІЛУ /Червона зона/. потребує евакуації НАСАМПЕРЕД за її межі. Масивна кровотеча, яка може виникнути через поранення . є ОСНОВНОЮ причиною СМЕРТІ на полі бою в перші хвилини.
ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ.
Ефективне надання допомоги пораненому в бою передбачає
-Відтягування поранених із ЗОНИ ОБСТРІЛУ
-Винесення/перенесення/ поранених на руках іза допомогою санітарної лямки в зону укриття ОДНИМ санітаром, ДВОМА санітарами, ЛАНКОЮ санітарів-носіїв на санітарних ношах.
Контрольні питання.
– Пригадайте для зупинки яких кровотеч накладається компресійна пов’язка та Турникет?
 – Які є способи винесення поранених не руках із зони обстрілу одним санітаром?
– Які небезпеки можуть виникнути під час час виносу пораненого із зони обстрілу двома санітарами?
– У якому положенні переносять поранених з травмами різної локації?
– За якими критеріями обирають спосіб витягування пораненого з полю бою?
– Що робить санітар зі зброєю пораненого?
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ.
1. Покажіть, як винести пораненого на руках із ЗОНИ ОБСТРІЛУ ОДНИМ санітаром.
2. Продемонструйте способи ВІДТЯГУВАННЯ поранених із ЗОНИ ОБСТРІЛУ.
ПРАКТИЧНА ПОРАДА.
У разі масивної кровотечі поранений гине
– до 2-х хвилин /рани шиї, стегна й пахвинної ділянки, плеча і пахвової ямки/
– до 1 години /рани обличчя й частини голови, передпліччя. гомілки й тулуба/
ОСНОВНЕ ЗАВДАННЯ під час переміщення поранених в безпечну зону – ЗАПОБІГАННЯ виникненню інших постраждалих.
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни” 2018. Параграф 57 cтор. 243-249.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.229-234.
NB – Виконати Підсумкові Тести з контрольними питаннями з предмету Захист Вітчизни для груп ІІ курсу. Виконуються письмово з визначенням ОДНОГО вірного варіанту. Можна виконувати всі питання за виключенням Питань №№ №-3-5; 9; 44; 53-55; 61-63; 73-74.
–   З тестових завдань “СПАС” знайти правильні відповіді на питання 5, 11, 13, 15, 16, 24, 30, 33.
Обов’язково подивитися відео-матеріал знятий у військовій частині НГУ, в якому на підставі набутого у бойових умовах досвіду військовий медик демонструє алгоритм надання постраждалому домедичної допомоги. (cайт ДНЗ “КЦ  ПТО”).

20.04.2021
24 група. Початок вивчення розділу “Прикладна фізична підготовка”
Урок:  “Силова підготовка та подолання перешкод.”
Перед початком вивчення нового навчального матеріалу поміркуйте, які вправи на розвиток сили ви виконуєте на утрішній гімнастиці у себе дома, або на уроках фізичної культури?
ПОВТОРЕННЯ матеріалу.
– Згадайте, під час яких захворювань здобувач освіти повинен ОБМЕЖУВАТИ виконання вправ на СИЛОВУ ПІДГОТОВКУ, а в яких випадках він ЗВІЛЬНЯЄТЬСЯ ЗОВСІМ від виконання фізичних вправ на СИЛОВУ ПІДГОТОВКУ?
NB. Особливу увагу приділити вивченню та розумінню ВИМОГ до виконання силових вправ /особливо пов’язаних з АДАПТАЦІЄЮ організму/ та ТЕХНІЦІ ПОДОЛАННЯ прешкод /особливо “ЄДИНУ СМУГУ ПЕРЕШКОД”  .
Розкрити значення “Інтервал”, “Силова вправа”, ” Прокачування – відносно до вправ з тілом”, “В.П.”, “Опорний стрибок”.
Контрольні питання.
 –  Що приводить до асиметрії тіла і неправильної постави?.
–   У які групи можна об’єднати силові вправи?.
 –  Яке значення мають силові вправи для організму людини?
 – Назвіть основні вимоги до виконання силових вправ.
 – Які способи подолання вертикальних прешкод вам відомі?
 – Для чого призначена єдина смуга перешкод?
– У який спосіб долють горизонтальні перешкоди?
   Виконати ЗАВДАННЯ для практичної роботи.
1. Надайте відповідь, де ОСОБИСТО вам зручніше займатися силовими тренуваннями – на ВІДКРИТОМУ ПОВІТРІ чи у ТРЕНАЖЕРНОМУ ЗАЛІ?
2. Згадати, за допомогою КОГО або ЧОГО здійнюється .подолання перешкод ЗАВВИШКИ 2,5 метри?
ПРАКТИЧНА ПОРАДА.
– Слід пам’ятати, що СИЛОВІ ВПРАВИ хоча й корисні для здоров’я, але за НЕПРАВИЛЬНОГО добору вправ, техніки виконання, занадто великих навантажень можуть призвести до ПЕРЕНАПРУЖЕННЯ і ТРАВМ.
– З метою БЕЗПЕКИ перед РЕГУЛЯРНИМИ СИЛОВИМИ заняттями слід ПРОКОНСУЛЬТУВАТИСЯ з ФАХІЦЕМ. Особливо це стосується тих, хто страждає на ОЖЕРІННЯ та СЕРЦЕВО-СУДИННІ ЗАХВОРЮВАННЯ.
– Під час викрнання “ЗАЧЕПОМ” необхідно пам’ятати, що в момент замаху правою ногою ЛІВА НОГА, зігнута в колінному і тазостегновому суглобах, не має опускатися ВНИЗ.
ЗНАТИ. На Єдиній смузі перешкод виконують загальну контрольну вправу на дистанції 200 м. БЕЗ ЗБРОЇ.
УВАГА. Обов’язково подивитися відео-матеріал на  cайті ДНЗ “КЦ ПТО” – cpto.kiev.ua
Джерела.
-І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019  Параграфи 35 cтор. 160-165, 37 стор. 168-175
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.-153-156

17.04.2021
22 група. Урок: “Особиста зброя та екіпіровка солдата. Види носіння зброї”,
Під час вивчення теми особливу увагу головному, а саме що підготовка взводу /відділення, екіпажу танка/ до майбутніх дій полягає у підготовці особового складу, озброєння та військової техніки і майна, зокрема ПРИВЕДЕННЯ  зброї до нормального бою.
Викарбувати у себе ГОЛОВНЕ правило проведення заняття з предмету “Захист України” – Будь які дії та виконання вправ і завдань здійснюються здобувачем освіти за КОМАНДОЮ та з ДОЗВОЛУ викладача.
Також і будь-які військові дії солдата, офіцера під час проведення військової операції, або безпосередньо на полі бою виконуються суворо за наказом СТАРШОГО КОМАНДИРА. Вивчення учбового матеріалу розпочати з питання, яке повинен поставити сам собі кожний здобувач освіти в групі.
– Чому від виду та якості екіпірування залежить не тільки успішність того чи іншого боєзіткнення, а і саме життя солдата?
ЗАВДАННЯ. 1. Написати на аркуші папіру види особистої зброї військовослужбовця ЗСУ НОВИХ ЗРАЗКІВ.
2. Закінчить речення “Маса екіпірування. яке носять. з яким солдат іде в бій, становить найменше….?
3. У чому принципова різниця снайперських гвинтівок  СВД  –  ВMG “Phino Hunter”  –  Snipex. 50 Bаrrett M107A1?
4. Із застосуванням якої зброї можна вести загальновійськовий бій?
5. Які є види тактичного носіння зброї”
6. Як тримати зброю у момент наближення до цілі?
NB. Особливу увагу приділити вивченню ілюстрацій, малюнків та фото в підручниках, а також відео з Інтернету, які стосуються ТТХ  / Тактико-технічних характеристик/ тієї чи іншої зброї.
Іл. 24.3-24.9 Підручник “Захист Вітчизни”. Автори І.М. Гарасимів, К.О. Пашко.
Рівень стандарт. Тернопіль. Астон. 2018. cтор.113-114
ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ. Характерними рисами СУЧАСНОГО загальновійськового бою є
– рішучість у досягненні мети
– висока напруженість. швидкоплинність. різкі зміни обстановки
– застосування різноманітних засобів ураження і способів ведення бою
– швидкий перехід від одних видів дій до інших
широке застосування технічних засобів і автоматизованих систем
УВАГА. Від правильного вибраного ВИДУ носіння зброї залежить ШВИДКІСТЬ ГОТОВНОСТІ її до бою, особливо коли РАПТОВО на близькій відстані з’явився озброєний супротивник.
ПРАКТИЧНА  ПОРАДА. Солдат зобов’язаний тримати особисту зброю та екіпірування в СПРАВНОМУ стані. постійно стежити за ВИТРАЧАННЯМ боєприпасів і СВОЄЧАСНО доповідати про те, що ним використано 0.5 і 0,75 ЗАПАСУ боєприпасів /того. який носять чи перевозять/.
Джерела. Підручник “Захист Вітчизни”. Автори І.М. Гарасимів, К.О. Пашко.
Рівень стандарт. Тернопіль. Астон. 2018. cтор.112-117.
Цей підручник можна скачати з сайту www.pidruchnyk.com.ua
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.104-107
– Internet за відповідним посиланням.

15.04.2021
24 група. Урок: “Азимут магнітний та його визначення. Рух за азимутом. Складання опису місцевості”,
Перед початком вивчення нового навчального матеріалу пригадати що таке азимут?
NB. Особлиу увагу приділити ОБХОДУ ПЕРЕШКОД та знаходження ЗВОРОТНОГО ШЛЯХУ за азимутом.
Розкрити значення слів “Прямий магнитний азимут “,  “Географічний елемент”,  “Топограічний опис”,  “Координата”, “
 Контрольні питання.
– Що таке магнітний азимут?
– Впишіть необхідні цири в речення – Значення магнитного азимуту може становити від…. до … градусів?
– Під час руху за азимутом за допомогою якого предмету дотримуються напрямку руху?
– Для чого викоритсовуються зворотні азимути?
– Що, як правило, додається до оєнно-топографчних описів?
-Як здійснюють рух узаданому напрямку за допомогою компаса?
ПРАКТИЧНЕ  ЗАВДАННЯ.
1. Нанесить на карту дані маршруту від вашої оселі до найближчого магазину для руху за азимутом.
2. Використовуючи топографічну карту, опішіть ділянку місцевості, визначену вашим товаришем.
 Вивчити. іл.32.1- 32.4  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”2018. Параграф 32 стор. 146-148
ПРАКТИЧНА ПОРАДА.-
– Відстань між орієнтиами під час пересування за маршрутом УДЕНЬ пішим порядком не мають перевіщувати 1-2 км.
– Для переміщення вночі орієнтири намічають ЧАСТІЩЕ.
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”. Параграфи 32 стор. 146-149.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016.11 клас.стор.115-120.
25 група. Урок: “Техніка накладання давлючої /компресійної/ пов’язки. “,
Перед початком вивчення нового навчального матеріалу пригадайте який фізичний процес є основою дії компресійної пов’язки під час зупинення кровотечі?.
NB. Особливу увагу приділити вивченню та практичному засвоєнню ПОСЛІДОВНІСТІ накладання компресійної пов’язки.
Розкрити значення слів “Компресія”,  “Стерильна пов’язка”,  “ІПП”,  “Ізраїльський бандаж”.
 Контрольні питання.
– Чи застосовують компресійну пов’язку для зупинки венозної кровотечі?.
– Яка послідовність накладання компресійної пов’язки?
– Яка послідовність накладаня індивідуального перев’язувального пакета як компресійної пов’язки?
– Як накладається ізраїльсткий бандаж у разі поранень шиї?
-Нназвіть випадки, коли використовується комбінація компресійна пов’язка-турнікет/джгут/?
– Чим закріплюються края еластичної стрічки пов’язки?
ПОРАДА.
Уважно вивчить ілюстрації 56.1 – 56.21. у підручнику І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”2018. Параграф 56 стор. 238-242.
 ПРАКТИЧНЕ  ЗАВДАННЯ.
1. Накласти на на умовну рану своєї правої ноги компресійну пов’язку. Теж саме зробити з правою ногою та рукою свого товариша.
Час накладання на ПЕРШОМУ тренуванні – необмежений, головне – ПРАВИЛЬНІСТЬ НАКЛАДАННЯ. .
2.Надати ПРАВИЛЬНУ допомогу та самодопомогу умовно постраждалому в разі НОСОВОЇ КРОВОТЕЧІ. Час надання допомоги не повинен перевищувати 1-3 хвилини.  .
Див. іл.34.3  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”2018. Параграф 55 стор. 237
ПРАКТИЧНА ПОРАДА.
 – Не затягуйте компресійну пов’язку настільки СИЛЬНО, щоб вона перешкоджала КРОВООБІГУ Якщо шкіра НИЖЧЕ компресійної пов’язки стає ХОЛОДНОЮ на дотик, СИНІЄ або НЕМІЄ. а пульс не відчувається ПІСЛЯ ПАЛЬПУВАННЯ, она затягнута ЗАНАДТО сильно..
– ТУРНІКЕТ /джгут/ накладається тільки тоді. коли ТАМПОНУВАННЯ та накладання КоМПРЕСІЙНОЇ ПОВ”ЯЗКИ виявилося НЕ ЕФЕКТИВНИМ..
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”. Параграфи 56 стор. 238-242.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.222-227.
Відео1, відео2, відео3відео4відео5  – Практичне Накладання Турнікету та тампонування ран, накладання давлячих.пов’язок. Демонструє військовослужбовець в/ч 3066, який має 2 міжнародних Сертифікати та приймав участь в зоні АТО.

14.04.2021
25 група. Урок: ” Техніка накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки. Техніка тампонування рани “
Перед початком вивчення нового навчального матеріалу пригадати що ви пам’ятаєте з уроків “Основи здоров’я” та “Біологія” про джгут, механізм його дії та техніку використання Що таке артерія?.
NB. Особливу увагу приділити вивченню та практичному засвоєнню Алгоритму надання домедичної допомоги під час МАСИВНИХ КРОВОТЕЧ на КІНЦІВКАХ за допомогою кровоспинного джгуту Турнікету. Кожна людина повинна вміти його застосовувати і як САМОДОПОМОГУ і як ВЗАЄМОДОПОМОГУ.  Також закріпити вміння Правильного ТАМПОНУВАННЯ рани КРОВОСПИННИМИ БИНТАМИ.
Розкрити значення слів “Турнікет”,  “Алгоритм АБС”,  “Джгут Есмарха”,  “Z-подібний бинт”.
 Контрольні питання.– Пригадайте правила ОСОБИСТОЇ БЕЗПЕКИ під час надання домедичної допомоги постраждалому з кровотечею.
– Назвіть види джгута та джгута – турнікета, у чому їх принципова різниця?
– Для чого у пораненого з масивною кровотечею під час надання медичної допомоги визначають РЕАКЦІЮ на голос або на біль?
– Які правила слід пам’ятати, накладаючи турнікет та еластичну гуму типа Есмарха?
– Назвіть місця на тілі людини, де можна відчути пальцями ПУЛЬСАЦІЮ артерій?
– Як правильно провести ТАМПОНУВАННЯ РАНИ?
– Що робити. якщо тампонування рани НЕ ПРИЗВЕЛО до зупинки кровотечі?
ПОРАДА. Навіть після ПОВНОЇ ЗУПИНКИ кровотечі НЕ ЗАЛИШАЙТЕ пораненого без НАГЛЯДУ до приїзду бригади швидкої допомоги, або інших спеціалістів, ПЕРЕВІРЯЮЧИ кожні ДВІ хвилини свідомість постраждалого, наявність у нього дихання і серцебиття.
ПРАКТИЧНЕ  ЗАВДАННЯ. 1. Після проведення прямого тиску на рану кінцівки /ліва рука/ протягом 3-5 хвилин кровотеча продовжується, тампонування рани виявилося неефективним – ПРОВЕДІТЬ накладання турнікету. абе джгута Есмарха за відомим Алгоритмом. Спочатку – САМОНАКЛАДАННЯ. Потім – накладання умовно ПОСТРАЖДАЛОМУ. Час накладання на ПЕРШОМУ тренуванні – необмежений, головне – ПРАВИЛЬНІСТЬ НАКЛАДАННЯ.  Див. іл.53.9-53.25.  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”2018. Параграф 53 стор.231-232.
2.Надати ПРАВИЛЬНУ допомогу та самодопомогу умовно постраждалому в разі НОСОВОЇ КРОВОТЕЧІ. Час надання допомоги не повинен перевищувати 1-3 хвилини. Див. іл.34.3  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”2018. Параграф 55 стор. 237
ПРАКТИЧНА ПОРАДА.  – Слід УНИКАТИ накладання джгута-турнікета на КОЛІНО і ЛІКОТЬ, бо це НЕ ЗУПИНИТЬ кровотечу / судини сховані між кістками/, проте може травмувати шкіру навколо суглобу.
– За можливості НЕ НАКЛАДАЙТЕ ДЖГУТ /ТУРНІКЕТ/ на СЕРЕДИНІ ПЛЕЧА, де можливе травмування ПЛЕЧОВОГО НЕРВА з наступним обмеженням руху кінцівки.
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”. Параграфи 53-55 стор. 228-237.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.221-225.
Відео: Практичне Накладання Турнікету та тампонування ран. Демонструє військовослужбовець в/ч 3066, який має 2 міжнародних Сертифікати та приймав участь в зоні АТО. Відео1, відео2, відео3

13.04.2021
24 група. Урок: ” Спосіб горизонталей як основний спосіб зображення на топографічних картах. Система прямокутних координат”,
Перед початком вивчення нового навчального матеріалу пригадати з  уроку географії, яку інформацію про рельєф можна зчитати з карти.
NB. Особливу увагу приділити особливостям зображення рельєфу місцевості горизонталями.
Розкрити значення слів “Рельєф “,  “Горизонталі”,  “Масштаб”,  “Координата”, “Закладення d  “
 Контрольні питання. – Що таке рельєф?
– Які є види горизонталей?
– Навіщо необхідно визначати зони видимості?
– Пригадайте що означають числові підписи на горизонтальних і вертикальних лініях кілометрової сітки\
– Як за топографічною картою визначають прямокутні координати?
ПРАКТИЧНЕ  ЗАВДАННЯ.  Самостійно визначте географічні координати таких об’єктів –
-Чиста гора
-гора Русавська
-джерело
-найпівденніший міст через річку Мурашка.
Див. іл.34.3  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”2018. Параграф 34 стор. 159
ПРАКТИЧНА ПОРАДА. Слід завжди пам’ятати, історично так склалося, що за ПОЧАТОК ВІДЛІКУ ВИСОТ на картах беруть рівень Балтійського моря /нуль кронштадтського водомірного посту/.
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”. Параграфи 33-34 стор. 150-160.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.115-120.

25 група. Урок: “Види кровотеч. Алгоритм дій при кровотечі. Техніка застосування прямого тиску на рану “.
NB. Пригадати з  уроку “Первинний огляд постраждалого” 5 важливих кроків /DR-C- АBC/ на етапі домедичної допомоги.
Відповісти на питання без чого взагалі НЕ МОЖНА  починати надання постраждалому домедичної допомоги особливо під час масивних кровотеч?
Контрольні питання.
– Якими є ознаки капілярної, венозної та артеріальної кровотечі?
– Чому внутрішня кровотеча ЗАВЖДИ небезпечніше ніж зовнішня?
 – Яка послідовність надання домедичної допомоги постраждалому у випадку, коли місце події безпечне?
 – Як діяти особі, яка планує надати домедичну допомогу постраждалому у випадку виявлення небезпеки для її життя?
– Що таке масивна кровотеча і які її характерні ознаки?
– Який алгоритм домедичної допомоги постраждалому з масивною кровотечею?
 ЗАВДАННЯ.
-Вивчити Алгоритм допомоги в разі капілярної. венозної та артеріальної кровотечі.
 – Виконати Тест СПАС з контрольними питаннями з предмету Захист Вітчизни для груп ІІ курсу. Рішення на питання виконуються письмово з визначенням вірного варіанту.
Питання 8, 12, 8, 33 та 40.
ПОРАДА. У  зв’язку з тим, що ВНУТРІШНЮ кровотечу виявити значно важче. ніж зовнішню, необхідно запам’ятати – ОБОВ’ЯЗКОВОЮ умовою виникнення внутрішньої кровотечі є УДАР у ДІЛЯНКУ ГРУДНОЇ КЛІТКИ і ЖИВОТА людини. На місці удару шкіра СИНІЄ.Можуть виникати ушкодження внутрішніх органів з кровотечею в порожнини тіла. Це НЕБЕЗПЕЧНО для ЖИТТЯ.
негайно визвати ШВИДКУ ДОПОМОГУ,
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”. Параграфи 51-52 стор. 219-228.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.218-221.
NB – Виконати Тест СПАС з контрольними питаннями з предмету Захист Вітчизни для груп ІІІ курсу. Рішення на питання виконуються письмово з визначенням вірного варіанту. Питання 1, 2, 8, 22 та 23.
Крім того, у зв’язку з тим, що не всі здобувачі засвоїли алгоритм ” НЕПОВНОГО  РОЗБИРАННЯ  ТА СКЛАДАННЯ АВТОМАТУ АКМ”, пропонується кожному здобувачу групи в сітці Internet знайти і покроково вивчити алгоритм виконання відповідних дій, або ознайомитись з запропонованим відео, де розбирання та збирання автомату здійснюють викладач та здобувачі освіти.

10.04.2021
22 група. Урок: “Поняття про бій. Види маневру підрозділом.”
NB. Особливу увагу приділити питанню вивчення основних рис загальновійськового бою, а також принциповій різниці видів МАНЕВРУ  ПІДРОЗДІЛОМ.
Знати визначення слів “Маневр”, “Бій”, “Охоплення”. “Відхід”, “Обхід”.
Контрольні питання: 
– Дайте визначення поняттю “БІЙ”.
– Назвіть основні види загальновійськового бою.
– Які ви знаєт елементи та характерні риси сучасного загальновійськового бою?
– Що є основним способом знищення супротивника в загальновійськовому бою?
 – У чому полягає суть ПЕРЕНЕСЕННЯ ВОГНЮ під час загальновійськового бою?
ЗАВДАННЯ. Письмово надати відповідь – Чим ВОГОНЬ на ураження супротивника відрізняється на
1. За ТАКТИЧНИМ завданням
2. За ВИДАМИ зброї
3. За СПОСОБАМИ ведення вогню
4. За СПОСОБАМИ стрільби
Увага. Запам’ятати, що метою будь-якого МАНЕВРУ, насамперед, є заняття ВИГІДНОГО положення стосовно супротивника, зосередження сил і засобів на новому напрямку та перенесення вогню для найеективнішого враження супротивника.
ПОРАДА. Після засвоєння матеріалу, обговоріть, яка, на вашу думку. ПОСЛІДОВНІСТЬ, подій у загальновійськовому бою..
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”. Параграфи 24 стор. 110-112
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.100-103.

09.04.2021
24 група. Урок: “Суть орієнтування на місцевості. Визначення сторін горизонту за компасом, годинником, сонцем, місцевими предметами.”
NB. Особливу увагу приділити питанню вивчення та знання основних та проміжних сторін горизонту. Визначенню на карті та по компасу сторін горизонту.
Знати визначення слів “Кутомірна шкала”, “
Контрольні питання: 
-Які ознаки місцевих предметів вказують на сторони горизонту?
– Як перевірити справність компасу? –
– Назвіть засоби, які найбільш частіше використовують під час орієнтування?
 – Як проводять орієнтування компаса і визначення ним сторін горизонту?
  – Назвіть засоби, які найбільш частіше використовують під час орієнтування?
ЗАВДАННЯ.
Визначте сторони горизонту. Пройдіть маршрут з пункту А до пункту Б /А і Б – на ваш вибір/, дотримуючи напрямку руху за
а/ Сонцем і годинником
б/ Полярною зіркою
Увага. Запам’ятати, що ціна 1 ПОДІЛКИ на ЛІМБІ /кутомірна шкала/ компасу становить 3 градуси, а всього на шкалі компасу 120 поділок.
ПОРАДА. Визначаючи сторони горизонту за компасом, слід ВІДХОДИТИ від лінії електромережі, залізниці. бойової техніки, великих металевих предметів на ВІДСТАНЬ 40-50 метрів.
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”. Параграфи 31 стор. 142-145
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.99-114.

07.04.2021
25 група. Розділ “Прикладна фізична підготовка .” Урок: “Комплексно – силова вправа. /КСВ/.”
NB. Знати і розкрити поняття “КСВ “,  “Обтяження “,   ” Прокачування “,   “Скручування. “
УВАГА. Перед початком виконання завдання, прочитати два питання і самому собі відповісти.
1. Які вправи на розвиток сили ви виконуєте самостійно?
2. Пригадайте, що таке сила та силова витривалість?
ЗАВДАННЯ. Надати відповідь на контрольні питання:
 – У які групи можна об’єднати силові вправи ?
 – Яке значення мають силові вправи для організму людини?
 – Назвіть основні вимоги для виконання силових вправ?
 –  Який час виконання КСВ за один підхід без перерви?
 –  З яких частин складається комплексно – силова вправа /КСВ/?
– Особливу увагу приділити вивченню ілюстрацій 51.4 в параграфі 51 підручника  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019 cтор. 142. та  ілюстрацій 35.1 – 35.6.4 в параграфі 35 підручника  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2018 cтор. 160 – 165.
-І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019  Параграф 51 cтор. 142-143.
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2018  Параграф 35 cтор. 160-165.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.147-150.
NB /ОСОБЛИВА УВАГА/. КСВ – Комплексно – силова вправа виконується тільки тими здобувачами, які за медичними показаннями відносяться до ОСНОВНОЇ групи та при умові відсутності фізичного, або психологічного дискомфорту. Дозволяється, що помічник фіксував стопи виконуючого першу частину КСВ.
ПОРАДА. Час виконання КСВ, в залежності від ступеню підготовки, становить 1 або 2 хвилини. Не бажано збільшувати чи зменшувати цей час. Тим більш це зручно для поділу ВП на Першу та Другу частини.
В першій частині ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ – робити зупинку в будь-якому положенні, закріплювати ноги. відривати п’ятки ніг від поверхні підлоги та долоні від вух, виконувати першу частину вправи більше 1 хвилини.
В другій частині ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ – згинати тіло та прогинатись, розводити та підтягувати ноги. Під час одночасного торкання підлоги грудьми. животом, ногами вправу припиняють.

05.04.2021
22 група. Тема: “Кількісний склад бойових груп /БГ/, поняття бойового злагодження.” Особливу увагу прошу приділити вивченню складу бойових груп /двійки, трійки / та вивчення складу МВІД /МЕХАНІЗОВАНОГО ВІДДІЛЕННЯ/ – базового підрозділу для створення бойової  групи. Обов’язково ознайомитись з графічним зображенням /іл.іл.29.1 – 29.4/ цього питання у підручнику І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни” 2018р. стор. 132-136. Перед виконанням завдання ПРИГАДАЙТЕ з уроків “Основи здоров’я” правила взаємодії під час роботи в групі. Що вам відомо про поняття “ПСИХОЛОГІЧНА  СУМІСНІСТЬ”?
Завдання. У якості самоконтролю надати відповідь на питання:
1.  Дайте визначення абревіатурі БГ та назвіть її ознаки.
2.  Яка роль БГ /бойових груп./ у боротьбі з підрозділами ворога?
3. З якою метою об’єднують солдатів відділення в бойові групи ?.
4. Чи можуть бойові групи діяти УСТУПОМ?.
5. Які особливості дії солдата в складі бойової групи в умовах БЛИЖНЬОГО бою?
Знайти в мережі Internet відео про Завдання, прийоми і  способи дії солдата на полі бою у складі бойової групи.
Джерела.Підручник.- Підручник “Захист Вітчизни”. Автори І.М. Гарасимів, К.О. Пашко. Рівень стандарт. Тернопіль. Астон. 2018. Параграф 29, стор.132-137.
Цей підручник можна скачати з сайту www.pidruchnyk.com.ua.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.136-138.
– Internet за відповідним посиланням.
УВАГА. Подивитися відео патріотичне 1.

01.04.2021
22, 24, 25 групи. Отаке буває, коли є бажання навчатись – Відео_1
Вправу на неповне розбирання – складання автомату АКМ виконує здобувач світи гр.15 – Кітесова Маргарита. – Відео_2
Відео_3, відео_4, відео_5 та відео_6 виконує здобувач світи гр.21 – Філяк Ростислав
Відео_3. Неповне розбирання автомата АКМ з коментарем.
Відео_4. Неповне складання автомату АКМ з коментарем.
Відео_5. Неповне розбирання та складання автомата АКМ всліпу (ускладнений варіант).
Відео_6. Завдання. В чому саме було допущено помилку в Порядку неповного розбирання – складання автомату АКМ?
Продовження вивчення розділу: “Тактична підготовка”. 
Урок: “Вибір місця для ведення спостереження. Способи вивчення місцевості, виявлення цілей.”, 
NB. Знати ВИМОГИ до вибору місця для ведення вогню і спостереження, а також способи маскування цього місця.
Контрольні питання:
 – Що має вміти СПОСТЕРІГАЧ на спостережному посту?
 – Назвіть основні обов’язки спостерігача.
 – Для чого заданий  сектор спостереження поділяється спостерігачем на Ближню, Середню і Дальню?
– Які вимоги до вибору місця для ведення спостереження?
Виконати завдання.
Складіть ДОПОВІДЬ командирові, виконуючи роль СПОСТЕРІГАЧА.
ПОРАДА.  – Вибиріть для себе умовне місце спостереження. Вивчіть в ближній зоні спостереження ділянку місцевості на відстані до 400 метрів, акцентуючи увагу на дрібних предметах, об’єктах  і цілях. Протягом 1 хвилини ведіть спостереження, після закінчення якого назвіть що саме вам запам’яталося і які ознаки мають ці предмети ?
формула для перевірки на результат “задовільно” 50-60 відсотків із 100.
-І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2018  Параграф 28 cтор. 127-132.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.117-121.
NB – Виконати питання номер 2, 3, 5. 66 з запропонованого Тесту до “Спартакіади” .