ВИКЛАДАЧ – ТКАЧУК А.І.


Виконані завдання для всіх груп надсилати на ел. адресу: atkachuk961@gmail.com

Сайт, де скачати підручник

14.04.2021
35 група. Урок:  “Правила транспортування хворих, постраждалих і поранених. Витягування поранених із зони обстрілу. положення пораненого під час транспортування..”
NB. Знати чим відрізняються правила транспортування і переміщення поранених в ситуаціях МИРНОГО та і ВОЄННОГО ЧАСУ..
Увага. Повторити застосування техніки допомоги “Чую! Бачу! Відчуваю!”  .Пригадайте з  уроків “Основи здоров’я” та ” Біологія” про механізм дії та техніку використання й давлючої пов’язки.По ілюстраціям та малюнкам повторити алгоритм дій з надання допомоги під час зупинки кровотечі та попрактикуватися у техніці винесенні умовних поранених з полю бою.
Розкрити значення “Червона зона обстрілу”, “Санітарна лямка”, Перенесення способом Гауса”, “Створення “ЗАМКА””.
Контрольні питання.
 – Які є способи винесення поранених на руках з зони обстрілу одним санітаром?
– Способи винесення поранених на руках та за допомогою санітарної лямки?
 – У якому положенні здійснюється перенесення поранених з травмами різної локації?
  – Яка послідовність дій рятувальника. щоб винести постраждалого з автомобіля після дорожньо-транспортної пригоди?
  – Який спосіб найбільш доцільний використовувати під час винесення пораненого з вузьких місць ?
Виконати СИТУАЦІЙНІ ЗАВДАННЯ для практичної роботи.
1. Покажіть як винести пораненого на руках з зони обстрілу одним санітаром.
2. Покажіть. як винести пораненого на руках із зони обстрілу двома санітарами.
3. Виконайте послідовні дії рятувальника для винесення постраждалого з автомобіля після ДТП та обгрунтуйте їх.
ПОРАДА.  Уважно вивчить та запам’ятайте варіанти Положення постраждалого під час транспортування /Іл.115.37/ на стор.322 та коментарії щодо цих положень в окремій таблиці на стор.323  підручника  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019
Обов’язково подивитися відео-матеріал знятий у військовій частині НГУ, в якому на підставі набутого у бойових умовах досвіду військовий медик демонструє алгоритм надання постраждалому домедичної допомоги.
УВАГА. Зупинення дихання на 5-7 хвилин може призвести до незворотних змін у ЦНС /центральна нервова система/.
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019  Параграф 113 cтор. 308-310.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.210-214
NB – Виконати питання номер 3, 5, 13, 16, 24, 27, 30 з Тесту “СПАС” .

10.04.2021
31 група. Урок:  “Резорбтивні отруєння, їх види. Явище асфіксії. Домедична допомога в разі отруєння газами.”
NB. Знати поділ видів отруєнь на умовні підгрупи.
Розкрити поняття “Резорбтивні отруєння”, “Гіперкапнія”, “Асфіксія”, “Гіпоксія”.
Контрольні питання:
 – Отруєння саме якої групи частково руйнують еритроцити?
 – Назвіть ознаки отруєння чадним газом.
  – Які симптоми резорбтивних отруєнь ?
  –  Якою повинна бути концентрація вуглекислого газу в навколишньому повітрі, щоби він став токсичною речовиною?
  – Яка домедична допомога надається в разі асфіксії?
NB. Особливу увагу приділити вивченню прийому Геймліха для надання домедичної допомоги постраждалому під час механічної асфіксії. Дивитися ілюстрацію 113.1  в параграфі 113 підручника  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019 cтор. 310.
ПОРАДА.  Зверніть увагу, що зазвичай, більшість функціональних отрут спричиняє порушення діяльності всіх органів і тканин, тому така класифікація досить УМОВНА.
УВАГА. Зупинення дихання на 5-7 хвилин може призвести до незворотних змін у ЦНС /центральна нервова система/.
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019  Параграф 113 cтор. 308-310.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.210-214
NB – Виконати питання номер 1, 4, 19, 22  з Тесту “СПАС” .

09.04.2021
31 група. Урок: “Переломи кісток і вивихи суглобів. Ознаки травматичного шоку. Іммобілізація.”
NB. Знати і розкрити поняття “Перелом “,  “Вивих суглобів “,   ” Іммобілізація “,   “Травматичний шок “
УВАГА. Перед початком виконання завдання, прочитати два питання і самому собі відповісти.
1. Чи відомі вам випадки переломів з вашого досвіду?
2. І якщо так. то чому вони сталися, хто і у який спосіб надавав домедичну допомогу?
ЗАВДАННЯ. Надати відповідь на контрольні питання:
 – Які є види переломів ?
 – Назвіть ознаки вогнепальних переломів?
 – Що називають вивихом?
–  Які ознаки вивиху кінцівок?
 – Що таке іммобілізація і з якою метою її проводять?
– Назвіть загальні принципи накладання шин.
– Перерахувати з розкриттям ознак 4-х  ступенів травматичного шоку.
– Особливу увагу приділити вивченню ілюстрацій 103.4, 103.7, 103.8 – 103.9, 103.10 в параграфі 103 підручника  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019 cтор. 273-275.
ПОРАДА.  – Піч час тренування по іммобілізації та накладанню шин на передпліччя, стегно. або кінцівки використовувати ПІДРУЧНІ засоби.
NB /Особлива увага/.
ЗАБОРОНЕНО ВПРАВЛЯТИ КІНЦІ ТА УЛАМКИ ЗЛАМАНИХ КІСТОК, НАКЛАДАТИ ШИНУ ДО РАНИ АБО ФІКСУВАТИ ДО МІСЦЯ ПЕРЕЛОМУ,
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019  Параграф 102 cтор. 273-275.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.222-225.
NB – Виконати питання номер 11, 21, 28, 36 з Тесту “СПАС” .

35 група. Урок:  “Правила транспортування хворих, постраждалих і поранених. Витягування поранених із зони обстрілу. положення пораненого під час транспортування..”
NB. Знати чим відрізняються правила транспортування і переміщення поранених в ситуаціях МИРНОГО та і ВОЄННОГО ЧАСУ..
Увага. Повторити застосування техніки допомоги “Чую! Бачу! Відчуваю!”  .Пригадайте з  уроків “Основи здоров’я” та ” Біологія” про механізм дії та техніку використання й давлючої пов’язки.По ілюстраціям та малюнкам повторити алгоритм дій з надання допомоги під час зупинки кровотечі та попрактикуватися у техніці винесенні умовних поранених з полю бою.
Розкрити значення “Червона зона обстрілу”, “Санітарна лямка”, Перенесення способом Гауса”, “Створення “ЗАМКА””.
. Контрольні питання.
 – Які є способи винесення поранених на руках з зони обстрілу одним санітаром?
– Способи винесення поранених на руках та за допомогою санітарної лямки?
 – У якому положенні здійснюється перенесення поранених з травмами різної локації?
  – Яка послідовність дій рятувальника. щоб винести постраждалого з автомобіля після дорожньо-транспортної пригоди?
  – Який спосіб найбільш доцільний використовувати під час винесення пораненого з вузьких місць ?
Виконати СИТУАЦІЙНІ ЗАВДАННЯ для практичної роботи.
1. Покажіть як винести пораненого на руках з зони обстрілу одним санітаром.
2. Покажіть. як винести пораненого на руках із зони обстрілу двома санітарами.
3. Виконайте послідовні дії рятувальника для винесення постраждалого з автомобіля після ДТП та обгрунтуйте їх.
ПОРАДА.  Уважно вивчить та запам’ятайте варіанти Положення постраждалого під час транспортування /Іл.115.37/ на стор.322 та коментарії щодо цих положень в окремій таблиці на стор.323  підручника  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019
Обов’язково подивитися відео-матеріал знятий у військовій частині НГУ, в якому на підставі набутого у бойових умовах досвіду військовий медик демонструє алгоритм надання постраждалому домедичної допомоги. (cайт ДНЗ “КЦ ПТО”).
– Інформаційний лист. Надання першої медичної допомоги в умовах бойових дій. http://navy.mil.gov.ua>nadannia-pershoi
https://www.youtube.com/watch?v=-CYnWsynJs0 – посилання на відео “Надання медичної допомоги на полі бою в червоній зоні”
УВАГА. Зупинення дихання на 5-7 хвилин може призвести до незворотних змін у ЦНС /центральна нервова система/.
-І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019  Параграф 113 cтор. 308-310.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.210-214
NB – Виконати питання номер 3, 5, 13, 16, 24, 27, 30 з Тесту “СПАС” .

08.04.2021
35 група. Урок:  “Гострі захворювання органів дихання. Ознаки гострих хвороб шлунково-кишкового тракту /ШКТ/ .”
NB. Знати ознаки хвороби COVID -19, захисні та профілактичні заходи проти цієї хвороби. СУВОРЕ  їх ДОТРИМАННЯ у ПОВСЯКДЕННОМУ житті.
       Вивчити алгоритм домедичної допомоги за гострих захворювань шлунково-кишкового тракту /ШКТ/.
Контрольні питання:
 – Чим відрізняються за ознаками та наслідками хвороба на COVID-19 від Пневмонії?
 – Який догляд за хворим на COVID-19 та за хворим на Пневмонію ?
  – Що є причиною виникнення легеневої кровотечі ?
  –  Розкрити поняття “Печія, ”  “Відрижка, ”  “Метеоризм “.
  – Ознакою чого є Печія?
  – Які причини набряків ?
  – У чому полягає надання домедичної допомоги при гострому апендициті?
– Особливу увагу приділити вивченню ілюстрацій 109.1 – 109.6 в параграфі 109 підручника  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019 cтор. 295-299.
ПОРАДА.
1. Уважно вивчити та знати Типові больові точки живота у разі захворювання.внутрішніх органів.
2. Знати Алгоритм домедичної допомоги за гострих захворювань шлунково-кишкового тракту /ШКТ/. Дивитись /Іл.109.6/ на стор. 299
УВАГА.  Госпіталізація хворих зі Шлунковою кровотечею у найближчу лікарню можна лише за умови тяжкого стану хворого або за інших виняткових обставин.
-І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019  Параграф 102 cтор. 293-300.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.218-221
NB – Виконати питання номер 6, 8, 11, 40 з Тесту “СПАС” .

35 група. Урок:  “Резорбтивні отруєння, їх види. Явище асфіксії. Домедична допомога в разі отруєння газами”
NB. Знати поділ видів отруєнь на умовні підгрупи.
Розкрити поняття “Резорбтивні отруєння”, “Гіперкапнія”, “Асфіксія”, “Гіпоксія”.
Контрольні питання:
 – Отруєння саме якої групи частково руйнують еритроцити?
 – Назвіть ознаки отруєння чадним газом.
  – Які симптоми резорбтивних отруєнь ?
  –  Якою повинна бути концентрація вуглекислого газу в навколишньому повітрі, щоби він став токсичною речовиною?
  – Яка домедична допомога надається в разі асфіксії?
 NB.  Особливу увагу приділити вивченню прийому Геймліха для надання домедичної допомоги постраждалому під час механічної асфіксії. Дивитися ілюстрацію 113.1  в параграфі 113 підручника  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019 cтор. 310.
ПОРАДА.
Зверніть увагу, що зазвичай, більшість функціональних отрут спричиняє порушення діяльності всіх органів і тканин, тому така класифікація досить УМОВНА.
УВАГА. Зупинення дихання на 5-7 хвилин може призвести до незворотних змін у ЦНС /центральна нервова система/.
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019  Параграф 113 cтор. 308-310.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.210-214
NB – Виконати питання номер 1, 4, 19, 22 з Тесту “СПАС” .

07.04.2021
31 група. Продовження вивчення розділу: “Домедична допомога”.
Урок: “Накладання косинкових, пращоподібних підтримуючих пов’язок. Помилки під час накладання бинтових пов’язок .” ВІДЕО
NB. Знати на які ділянки тіла постраждалого накладаються косинкові та підтримуючи пов’язки а також їх загальну техніку накладання.
Контрольні питання:
 – З якого матеріалу роблять косинкові пов’язки?
 – Чи можна накладати пращоподібну пов’язку на рану в ділянці носа аба на підборідді?
 – На які частини тіла постраждалого дуже зручно накладати пращеподібну пов’язку?
– Що таке праща  медичному контексті?
 – Чи може замінити у якості пов’язки широкий марлевий бинт пращоподібну пов’язку?
– Особливу увагу приділити вивченню ілюстрацій 102.1 – 102.8 в параграфі 102 підручника  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019 cтор. 273-275.
ПОРАДА.  – При накладанні товаришеві пов’язки /пращоподібної, косинкової/ на різні ділянки тіла за допомогою хустки або пращі, краще розбивати алгоритм накладання на зручні вам етапи, що сприятиме швидкому практичному засвоєнню. На початку спроб, накладаючому можна виконувати вправу із помічником.
-І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019  Параграф 102 cтор. 273-275.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.222-225.
NB – Виконати питання номер 13, 14, 35, 44 з Тесту “СПАС” .
35 група. Урок: “Переломи кісток і вивихи суглобів. Ознаки травматичного шоку. Іммобілізація.”
NB. Знати і розкрити поняття “Перелом “,  “Вивих суглобів “,   ” Іммобілізація “,   “Травматичний шок “
УВАГА. Перед початком виконання завдання, прочитати два питання і самому собі відповісти.
1. Чи відомі вам випадки переломів з вашого досвіду?
2. І якщо так. то чому вони сталися, хто і у який спосіб надавав домедичну допомогу?
ЗАВДАННЯ. Надати відповідь на-
Контрольні питання:
 – Які є види переломів ?
 – Назвіть ознаки вогнепальних переломів?
 – Що називають вивихом?
–  Які ознаки вивиху кінцівок?
 – Що таке іммобілізація і з якою метою її проводять?
– Назвіть загальні принципи накладання шин.
– Перерахувати з розкриттям ознак 4-х  ступенів травматичного шоку.
– Особливу увагу приділити вивченню ілюстрацій 103.4, 103.7, 103.8 – 103.9, 103.10 в параграфі 103 підручника  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019 cтор. 273-275.
ПОРАДА.  – Піч час тренування по іммобілізації та накладанню шин на передпліччя, стегно. або кінцівки використовувати ПІДРУЧНІ засоби.
NB /Особлива увага/.
ЗАБОРОНЕНО ВПРАВЛЯТИ КІНЦІ ТА УЛАМКИ ЗЛАМАНИХ КІСТОК, НАКЛАДАТИ ШИНУ ДО РАНИ АБО ФІКСУВАТИ ДО МІСЦЯ ПЕРЕЛОМУ,
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019  Параграф 102 cтор. 273-275.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.222-225.
NB – Виконати питання номер 11, 21, 28, 36 з Тесту “СПАС” .

06.04.2021
35 група.  Урок: “Накладання косинкових, пращоподібних підтримуючих пов’язок. Помилки під час накладання бинтових пов’язок .”
NB. Знати на які ділянки тіла постраждалого накладаються косинкові та підтримуючи пов’язки а також їх загальну техніку накладання.
Контрольні питання:
 – З якого матеріалу роблять косинкові пов’язки?
 – Чи можна накладати пращоподібну пов’язку на рану в ділянці носа аба на підборідді?
 – На які частини тіла постраждалого дуже зручно накладати пращеподібну пов’язку?
– Що таке праща  медичному контексті?
 – Чи може замінити у якості пов’язки широкий марлевий бинт пращоподібну пов’язку?
– Особливу увагу приділити вивченню ілюстрацій 102.1 – 102.8 в параграфі 102 підручника  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019 cтор. 273-275.
ПОРАДА.  – При накладанні товаришеві пов’язки /пращоподібної, косинкової/ на різні ділянки тіла за допомогою хустки або пращі, краще розбивати алгоритм накладання на зручні вам етапи, що сприятиме швидкому практичному засвоєнню. На початку спроб, накладаючому можна виконувати вправу із помічником.
 -І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019  Параграф 102 cтор. 273-275.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.222-225.
NB – Виконати питання номер 13, 14, 35, 44 з Тесту “СПАС” .

05.04.2021
31 група. Продовження вивчення розділу: “Домедична допомога”. 
Урок: “Накладання косинкових, пращоподібних підтримуючих пов’язок. Помилки під час накладання бинтових пов’язок .”
NB. Знати на які ділянки тіла постраждалого накладаються косинкові та підтримуючи пов’язки а також їх загальну техніку накладання.
Контрольні питання:
 – З якого матеріалу роблять косинкові пов’язки?
 – Чи можна накладати пращоподібну пов’язку на рану в ділянці носа аба на підборідді?
 – На які частини тіла постраждалого дуже зручно накладати пращеподібну пов’язку?
– Що таке праща  медичному контексті?
 – Чи може замінити у якості пов’язки широкий марлевий бинт пращоподібну пов’язку?
– Особливу увагу приділити вивченню ілюстрацій 102.1 – 102.8 в параграфі 102 підручника  І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019 cтор. 273-275.
ПОРАДА.  – При накладанні товаришеві пов’язки /пращоподібної, косинкової/ на різні ділянки тіла за допомогою хустки або пращі, краще розбивати алгоритм накладання на зручні вам етапи, що сприятиме швидкому практичному засвоєнню. На початку спроб, накладаючому можна виконувати вправу із помічником.
-І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019  Параграф 102 cтор. 273-275.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.222-225.
NB – Виконати питання номер 13, 14, 35, 44 з Тесту “СПАС” .

01.04.2021
31 та 35 групи. Отаке буває, коли є бажання навчатись – Відео_1
Вправу на неповне розбирання – складання автомату АКМ виконує здобувач світи гр.15 – Кітесова Маргарита. – Відео_2
Відео_3, відео_4, відео_5 та відео_6 виконує здобувач світи гр.21 – Філяк Ростислав
Відео_3. Неповне розбирання автомата АКМ з коментарем.
Відео_4. Неповне складання автомату АКМ з коментарем.
Відео_5. Неповне розбирання та складання автомата АКМ всліпу (ускладнений варіант).
Відео_6. Завдання. В чому саме було допущено помилку в Порядку неповного розбирання – складання автомату АКМ?
Продовження вивчення розділу: “Домедична допомога”. 
Урок: “Методика проведення штучного дихання і закритого масажу серця.”, “Практичне виконання реанімаційних заходів, техніка проведення реанімаційних заходів.”
NB. Знати значення скорочення – абревіатури (ЕМД ; СЛР; АЗД). Повторити у чому полягає застосування техніки “Чую!  Бачу!  Відчуваю!”?
Контрольні питання:
 – У чому полягає сутність “ланцюжка виживання”?
 – Які засоби індивідуального захисту необхідні при виконанні СЛР?
 – Які ознаки людини можуть передувати раптовій зупинці серця?
– З якою глибиною і частотою здійснюють натискання на грудну клітку за непрямого масажу серця в осіб РІЗНОГО віку?
 – Чому робота в команді сприяє підвищенню ефективності СЛР?
 – Що таке фібриляція серця? – Як розподілити ролі, проводячи СЛР двома рятівниками?
– Особливу увагу приділити питанню: Скільки на один дихальний рух має припадати компресій?
-Чому робота у команді сприяє підвищенню ефективності серцево-легеневої реанімації?
ПОРАДА.  – Потренуйтеся як  у ролі лідера, так і у ролі помічника під час проведення СЛР або зупинки кровотечі у постраждалого.
 Визначить – ким насправді Ви є, у якому варіанті Вам комфортніше?
-І.М. Гарасимів “Захист Вітчизни”.2019  Параграфи 95-96 cтор. 257-262.
– В.М. Лелека “Захист Вітчизни” курс навчання (розробки уроків).Ранок.2016. стор.221-224.
NB – Виконати питання номер 6, 9, 10, 18, 20, 31 з Тесту “СПАС” .
ОБОВ’ЯЗКОВО всім здобувачам передивитися відео та відео патріотичне 1.mp4
Крім того, у зв’язку з тим, що не всі здобувачі засвоїли алгоритм ” НЕПОВНОГО  РОЗБИРАННЯ  ТА СКЛАДАННЯ АВТОМАТУ АКМ”, пропонується кожному здобувачу групи в сітці Internet знайти і покроково вивчити алгоритм виконання відповідних дій, або ознайомитись з запропонованим відео, де розбирання та збирання автомату здійснюють викладач та здобувачі освіти.