Пам’ятки – поради учням щодо складання державної підсумкової атестації (ДПА)
ПІДГОТОВКА ДО СКЛАДАННЯ ДПА:
-
Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть з робочого столу все зайве, зручно розмістіть потрібні програми, навчальні посібники, зошити, папір, ручки, олівці тощо.
- Складіть план підготовки до державної підсумкової атестації на кожний день, чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете (розділ, тема тощо).
- Під час підготовки до державної підсумкової атестації з будь-якого навчального предмета структуруйте матеріал за допомогою планів, схем. Робіть це у письмовому вигляді.
- Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його вивчення. Наприклад, якщо потрібно вивчити 100 питань за 4 дні, то у перші два дні вивчіть 70% усього обсягу, третього дня – решту питань, четвертого – повторіть вивчене. При цьому складні питання чергуйте з простішими.
- Розпочніть заняття з найважчого матеріалу, який знаєте найгірше. Якщо не можете щось згадати, запишіть на аркуші запитання, які ви можете поставити учителю під час консультації.
- Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його запам’ятовувати.
- Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед державною підсумковою атестацією, робіть це заздалегідь.
- Пам’ятайте, що інформація отримана на консультації перед державною підсумковою атестацією буде корисною для вас.
- Не забудьте під час консультації поставити педагогу ті запитання, які вас найбільше хвилюють.
- Проговоріть батькам плани своїх відповідей на запитання.
- Повторіть плани відповідей на запитання напередодні державної підсумкової атестації, акцентуйте увагу на найважчих.
- Не забудьте прийти на консультацію.
- Відпочиньте за два-три дні до державної підсумкової атестації.
- Ляжте раніше спати напередодні державної підсумкової атестації, а ранок у жодному разі не розпочинайте «зубрінням».
- Чергуйте заняття і відпочинок під час усього періоду підготовки до державної підсумкової атестації .
- Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте собі картину успіху.
-
Прийдіть на державну підсумкову атестацію завчасно.
ПІД ЧАС СКЛАДАННЯ ДПА
(усно, письмово):
-
візьміть білет, назвіть його номер;
-
сядьте на місце, заспокойтеся;
-
прочитайте завдання;
-
зосередьтесь і спробуйте зрозуміти його зміст;
-
складіть детальний план відповіді, запишіть важливі визначення, формули, схеми;
-
готуючи конспект відповіді, не намагайтеся записати все слово в слово. Відшліфуйте і зафіксуйте першу фразу своєї відповіді, яка має бути змістовною і стилістично бездоганною;
-
пам’ятайте, що таблиці, плакати тощо, що є у Вашому розпорядженні під час ДПА, – це помічники, тому що у них міститься значна частина інформації, необхідної для відповіді;
-
починайте відповідь з оголошення її плану. У цьому випадку екзаменатор з перших хвилин оцінить не тільки коло питань, що ви будете розглядати, а й вашу здатність логічно мислити та грамотно будувати відповідь;
-
висловлюйтеся логічно;
-
супроводжуйте відповідь узагальненнями, викладом закономірностей;
-
тримайтеся впевнено, відповідайте чітко, але неголосно;
-
намагайтеся, щоб ваша відповідь на кожне запитання тривала не більше 5 хвилин;
-
не виправдовуйтеся, якщо ви допустили у відповіді неточність. Проаналізуйте свою помилку, спробуйте показати екзаменаторам, що ця помилка випадкова і надалі ви її не допустите. Будьте спокійними. У такій ситуації лише ясність і чіткість вашого мислення допоможуть спростувати негативний ефект помилки;
-
не хвилюйтеся, якщо не знаєте, як відповісти на запитання, спробуйте зібратися з думками. Згадайте все, що стосується даної теми;
-
не говоріть одразу, що не можете відповісти на запитання, це відчуття може бути помилковим.
-
не сподівайтеся на допомогу екзаменатора, якщо вам не зрозумілий текст завдання. Екзаменатор має право давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований;
-
не зациклюйтеся на тому завданні, яке не можете розв’язати, спробуйте розв’язати інше;
-
будьте уважними, запам’ятайте вказівки учителя щодо підписання роботи, заповнення певних бланків та виконання завдань;
-
прочитайте завдання двічі і обов’язково до кінця, зрозумійте, що від Вас вимагається;
-
не поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань;
-
думайте лише про виконання того завдання, що виконуєте, а не всіх відразу;
-
перевірте виконане завдання.