Пам’ятки – поради учням щодо складання державної підсумкової атестації (ДПА)

ПІДГОТОВКА ДО СКЛАДАННЯ ДПА:
  • Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть з робочого столу все зайве, зручно розмістіть потрібні програми, навчальні посібники, зошити, папір, ручки, олівці тощо.

  • Складіть план підготовки до державної підсумкової атестації на кожний день, чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете (розділ, тема тощо).
  • Під час підготовки до державної підсумкової атестації з будь-якого навчального предмета структуруйте матеріал за допомогою планів, схем. Робіть це у письмовому вигляді. 
  • Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його вивчення. Наприклад, якщо потрібно вивчити 100 питань за 4 дні, то у перші два дні вивчіть 70% усього обсягу, третього дня  – решту питань, четвертого  – повторіть вивчене. При цьому складні питання чергуйте з простішими.
  • Розпочніть заняття з найважчого матеріалу, який знаєте найгірше. Якщо не можете щось згадати, запишіть на аркуші запитання, які ви можете поставити учителю під час консультації.
  • Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його запам’ятовувати.
  • Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед державною підсумковою атестацією, робіть це заздалегідь.
  • Пам’ятайте, що інформація отримана на консультації перед державною підсумковою атестацією буде корисною для вас.
  • Не забудьте під час консультації поставити педагогу ті запитання, які вас найбільше хвилюють.
  • Проговоріть батькам плани своїх відповідей на запитання.
  • Повторіть плани відповідей на запитання напередодні державної підсумкової атестації, акцентуйте увагу на найважчих.
  • Не забудьте прийти на консультацію.
  • Відпочиньте за два-три дні до державної підсумкової атестації.
  • Ляжте раніше спати напередодні державної підсумкової атестації, а ранок у жодному разі не розпочинайте «зубрінням».
  • Чергуйте заняття і відпочинок під час усього періоду підготовки до державної підсумкової атестації .
  • Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте собі картину успіху.
  • Прийдіть на державну підсумкову атестацію завчасно.


ПІД ЧАС СКЛАДАННЯ ДПА
(усно, письмово):
  • візьміть білет, назвіть його номер;
  • сядьте на місце, заспокойтеся;
  • прочитайте завдання;
  • зосередьтесь і спробуйте зрозуміти його зміст;
  • складіть детальний план відповіді, запишіть важливі визначення, формули, схеми;
  • готуючи конспект відповіді, не намагайтеся записати все слово в слово. Відшліфуйте і зафіксуйте першу фразу своєї відповіді, яка має бути змістовною і стилістично бездоганною;
  • пам’ятайте, що таблиці, плакати тощо, що є у Вашому розпорядженні під час ДПА, – це помічники, тому що у них міститься значна частина інформації, необхідної для відповіді;
  • починайте відповідь  з оголошення її плану. У цьому випадку екзаменатор з перших хвилин оцінить не тільки коло питань, що ви будете розглядати, а й вашу здатність логічно мислити та грамотно будувати відповідь;
  • висловлюйтеся логічно;
  • супроводжуйте відповідь узагальненнями, викладом закономірностей;
  • тримайтеся впевнено, відповідайте чітко, але неголосно;
  • намагайтеся, щоб ваша відповідь на кожне запитання тривала не більше  5 хвилин;
  • не виправдовуйтеся, якщо ви допустили у відповіді неточність. Проаналізуйте свою помилку, спробуйте показати екзаменаторам, що ця помилка випадкова і надалі ви її не допустите. Будьте спокійними. У такій ситуації лише ясність і чіткість вашого мислення допоможуть спростувати негативний ефект помилки;
  • не хвилюйтеся, якщо не знаєте, як відповісти на запитання, спробуйте зібратися з думками. Згадайте все, що стосується даної теми;
  • не говоріть одразу, що не можете відповісти на запитання, це відчуття може бути помилковим.
  • не сподівайтеся на допомогу екзаменатора, якщо вам не зрозумілий текст завдання. Екзаменатор має право давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований;
  • не зациклюйтеся на тому завданні, яке не можете розв’язати, спробуйте розв’язати інше;
  • будьте уважними, запам’ятайте вказівки учителя щодо підписання роботи, заповнення певних бланків та виконання завдань;
  • прочитайте завдання двічі і обов’язково до кінця, зрозумійте, що від Вас вимагається;
  • не поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань;
  • думайте лише про виконання того завдання, що виконуєте, а не всіх відразу;
  • перевірте виконане завдання.